T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / OSMANGAZİ - BTSO Baha Cemal Zağra Özel Eğitim Uygulama Okulu III. Kademe

Eğitsel Değerlendirme ve Tanılama Süreci

Eğitsel değerlendirme ve tanılama RAM'larda oluşturulan özel eğitim değerlendirme kurullarınca yapılmaktadır. Eğitsel değerlendirme ve tanılamada amaç, çocuğu etiketlemek, özel eğitim kurumlarına sevk etmek değil; çocuğun eğitsel gereksinimlerini yeterli ölçüde karşılayabilecek kararların alınabilmesini kolaylaştırmak; çocuğun neleri yapıp neleri yapamadığını belirlemek, diğer bir ifadeyle özel eğitim gereksinimini saptamaktır. Çocuğunuzun eğitsel değerlendirme ve tanılaması aşağıdaki hususları içerir:

1. Eğitim öğretime nereden başlanacağı

2. Gelişim ve disiplin alanlarındaki performansın ortaya çıkarılması

3. Nasıl ve nerede eğitim ortamı oluşturulacağı

4. Hangi değerlendirme araçlarının kullanılabileceği

5. Çocuğun ne tür bir eğitim programına alınması gerektiği

6. Çocuğun eğitim gereksinimlerinin en iyi şekilde karşılanabileceği ve akranlarıyla beraber olmasına en üst düzeyde olanak sağlayan en az sınırlandırılmış eğitim ortamlarının belirlenmesi

7. Alınabilecek eğitsel önlemleri

8. Çocuğun yerleştirilebileceği kurumlar konusunda aileler ve öğretmenlerin bilgilendirilmesi ve farkındalıklarının artırılması 

Çocuğunuza yapılan tıbbi tanılama ile çocuğunuzun zihinsel yetersizliği olduğu ve zihinsel yetersizlikten ne derecede etkilendiği belirlenerek özel eğitim hizmetlerine başvurabileceği ortaya konulur. Ancak sadece tıbbi tanılama ve sağlık raporu ile çocuğunuz için hangi eğitsel önlemlerin alınması gerektiği belirlenemez. Bu nedenle eğitsel tanılama yapılması gerekir. Çocuğunuzun yaşına ve yetersizliğinin fark edilme zamanına göre tıbbi tanılama ya da eğitsel tanılama süreçlerinin sırası yer değiştirebilir. Eğitsel tanılama sürecinde zihinsel yetersizliği olan çocuğunuza yönelik;

• Eğitsel değerlendirme ve tanılama

• Yönlendirme • Aileyi bilgilendirme

• Izleme çalışmaları yapılır. Inceleme sürecinde, çocuğunuzun tüm gelişim ve disiplin alanlarındaki gereksinimlerini ortaya çıkarmak için değerlendirme süreçlerine yer verilir. Çocuğunuzu eğitsel olarak değerlendirmek amacı ile sizinle aile görüşmesi yapılır, çocuğunuza daha önce belirtilen ve tıbbi tanılama sürecinde yapılmış olsa da yeniden bir zekâ ölçeği uygulanabilir, gelişim ve disiplin alanında yaptıklarını belirlemek amacı ile performans belirleme formları uygulanır ve çocuğunuz okula gidiyor ise okuldan çocuğunuzla ilgili veri istenir. Tüm değerlendirmelerin sonucunda çocuğunuzun gelişimsel ve eğitsel gereksinimleri ortaya çıkarılır. Kurul toplantısı aşamasında, özel eğitim değerlendirme kurulu bir araya gelerek çocuğunuzun değerlendirmelerinden hareketle ortaya çıkan verileri bir araya getirerek iki tür rapor düzenler. Bu raporlardan birincisi Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kullanılmak üzere "destek eğitim" raporu, bir diğeri de resmî okul/kurumlara yönlendirme amacı ile kullanılmak üzere "yönlendirme" raporudur. Özel Öğretim Kurumlarına bağlı rehabilitasyon merkezlerinde kullanılmak üzere destek eğitim raporu Çocuğunuza verilen bu raporlar ile çocuğunuzun eğitsel değerlendirme ve tanılaması, gereksinimleri belirlenerek bu gereksinimlerin karşılanacağı, çocuğunuza en uygun olan özel eğitim hizmetine yönlendirmesi yapılır. Özel eğitim değerlendirme kurulu tarafından çocuğunuzun yönlendirme kararıyla birlikte bir de çocuğunuza özgü eğitim planı hazırlanır. Il/ilçe millî eğitim müdürlüğü bünyesindeki özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurulu raporu ve eğitsel plan doğrultusunda özel eğitim gerektiren çocukları en uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir. Eğitim planı doğrultusunda çocuğun devam ettiği okul veya kurumda bireyselleştirilmiş eğitim planı (BEP) hazırlanır ve uygulanır. Çocuğunuzun eğitim süreci bu eğitim planına göre izlenir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 19.08.2021 - Güncelleme: 27.08.2021 16:50 - Görüntülenme: 259
  Beğen | 0  kişi beğendi